Není žádným tajemstvím, že koronavirus zastihl v březnu školství naprosto nepřipravené. Jak se s tím ale popasovalo? O tom si povíme v tomto článku.
Koronavirus zastihl Česko naprosto nepřipravené. A to nejen po stránce materiální. Pocítilo to zejména školství, které takovou ránu vůbec nečekalo. Jak tedy vypadala online výuka v době koronavirové?
-
-
Nepřipravené školství
-
Znalost informačních technologií je u některých učitelů doslova žalostná. Především u starších ročníků, kteří komunikaci skrze počítač či chytrý telefon vyhýbají. I to byl kámen úrazu během první vlny. Jak se tedy v této době komunikovalo? Statistiky ukazují, že učitelé sahali především po emailu. Někteří ale měli k dispozici pro komunikaci s žáky i školní web, případně používali SMS a Facebook.
Koronavirus změnil i výukové prostředky. Zatímco v době před koronavirem jasně vedly vytištěné materiály, light board a stolní počítače, v březnu se vše obrátilo. Učitelé tak museli využívat na koleni vytvořená interaktivní cvičení, případně výukové materiály sdílená skrze cloudová úložiště (případně zasílaná emailem).
-
-
Čeká nás změna?
-
Jak se ale říká, všechno zlé je k něčemu dobré. I koronavirus by tak mohl vést k výrazné změně. Například na poli robotiky a interaktivní výuky. Průzkumy totiž odhalily, že i v normálních časech školy téměř nevyužívaly programovatelné techniky. V některých školách sice měly být od příštího roku součástí klasické výuky, kvůli dalšímu uzavření škol se tento návrh neuskuteční.
Distanční vzdělávání má svoje nevýhody, ale přineslo i dobré poznatky. Zejména kvůli tomu, jak krize zastihla školství nepřipravené, bude v případě další krize mít připravený lepší plán. Možná se změní i celkové pojetí školství a zařadí se do něj i webinář a interaktivní výuka, která bude žáky mnohem více bavit.